10/7/10

yağmur yağıyor, bu hava değişimleri insanı mahvediyor


Kahvemin dumanı üstünde, tüm odayı sarıyor kokusu.Dışarı bakıyorum, yağmurlu.Camı açacak oluyorum pişman ediyor soğuk beni; kapatıyorum.İnsanın psikolojisi nasıl da değişiyor hava değişimleriyle onu anlıyorum.Camı açmadan önce mutlu mesut bilgisayar karşısında oyalanan ben camı açınca huysuzlaşıyorum, kahvenin kokusu, üstümde giyindiğim kat kat giysinin dokusu önemini kaybediyor birden; çünkü yağmur yağıyor.Düşünüyorum en son ne zaman yağmur yağdı, en son ne zaman bu kadar üşüdüm.Daha da önemlisi ne zaman kış geldi?
Zaman nasıl da çabuk geçiyor onu anladım geçen gün arkadaşımla nostalji yaptığımızda.Ne çocukluklar yapmışız geçmişte, nelere üzülmüşüz nelere kırılmışız.Anlattık, anlattıkça hatırladık çok güldük halimize; zamanında ağladığımız şeylere, saatler boyunca kafamıza taktığımız, gözlerimizi nemlendiren hatıralarımıza. Eve yürürken farkettim şu son 3-5 ayda değişenleri.Ne planlar yapıp neler yaşadığımızı; ne hayallerle saatlerimizi geçirip nelerle yetindiğimizi.
Dedim ya dışarıda yağmur yağıyor sesini bile ilk defa duyuyor gibi oluyor insan, kokusunu sanki ilk defa alıyor bu unutkan beyin.Sanki ilk defa ince giyindiği için insan kendine küfrediyor sabahın bir köründe kendini dışarı attığında.Zaman nasıl değiştiriyor her birimizi, kimler giriyor hayatımıza kimler çıkıyor biz anlamadan.Neleri hayal ediyoruz nelerle yetiniyoruz.
Bir kaç günde bile nasıl değişebiliyor konuşmaların gündemi, yatağa yatınca hayal edilenler, insanın istekleri.Her zaman bir şey istiyor insan, her zaman bir adım ilerisini.Neyden yoksunsa onun özlemini çekiyor, hiç sahip olmamış gibi.Aşktan mı yoksun, sanki hiç aşık olmamış gibi istiyor kalbinin deli gibi atmasını.Huzur ya da sağlıktan mı yoksun onu arzuluyor deli gibi, sanki daha önce hiç sağlıklı ya da huzurlu değilmiş gibi.Zamanında yaşanan güzel şeylerin hiçbir değeri kalmıyor, anca kaybedildiklerinde değerleri artıyor insanın gözünde.Anca yoklukları çekildiğinde isteniyor belli başlı şeyler.
Yağmur yağıyor, ben kahvemi içiyorum; düşünüyorum, hayal ediyorum...

No comments: