10/19/10

abuk subuk

  • Geçen gün Zaytung'da okuduğum habere çok güldüm gerçekten." RTÜK'ün "İyi Uykular Çocuklar" Projesi ile geçtiğimiz cuma akşamı uykuya gönderdiği çocuklar, yataktan çıkmak için televizyonun "Günaydın" demesini bekliyorlar."Bugün bir televizyon kanalında karşılaştım, bu proje hakkında konuşuyorlardı; projeyi anlatıyorlar falan.Bir de yayınlayacakları kayıtlardan birini gösterdiler.Bir baktım Metin Akpınar; konuştu konuştu sonra başladı ,"Uyusun da büyüsün niiiğğğğğnnii" falan diye çığırmaya, bir de nağmeli falan söylüyor sanki türk sanat musikisi, kalakaldım oracıkta.Sonra başka bir kanalı çevirdim geçirdiğim şoku atlattığımda.Reklam çıktı bir tane, küçük bir kız oynuyor.Kızı süslemişler, topuklu ayakkabı giydirmişler, makyaj yapmışlar;kız da öyle kıvırıyor artık ne haltın reklamıysa onu yapıyor.Bu ne tezatlık kardeşim.Bir yanda çocukları olduklarından büyük göster, bundan reklam yap sonra da aynı çocuğun Metin Akpınar'ın uyusun da büyüsün niiğğnnii" sinde uyumasını bekle.Fikir proje güzel de uygulamaya geçince pek olmamış sanki.Bu çocuklar yeri geliyor Fatmagül'ü izliyor,Aşk-ı Memnu'yu takip ediyorlar; kimi kandırıyorsun yeme bizi şimdi.
  • Kendime not: Bazen daha yararlı şeylerle uğraşman lazım canım ya.çok kitap okuman lazım çooooookk!
  • "Focuslanmak" ne demek kardeşim.Tamam yabancı dil biliyorsun, biz de biliyoruz, ama odaklanmak yerine de "focuslanmak"deme ya.(Nasıl yazıldığı konusunda bile en küçük bir fikrim yok.)Yeri geliyor biz de abuk subuk kelimeleri kullanıyoruz, doğru söylemek gerekirse türkçeleştiriyoruz.Hazır bahsetmişken bir de "hoşlantı" kelimesine çok gülerim, hemen bunu da paylaşayım."Hoşlantı" nasıl uyduruk bir kelimedir yahu.Bu evlilik programlarından (evet itiraf diyorum izledim bir süre onları, hala da izliyor olabilirm hatta) doğmuş eşsiz kelime, "Evet, ona karşı bir hoşlantım var."şeklinde de cümlede kullanılmıştır zamanında.Yok olmuyor, yapmayın şunu.
  • Peki beni eskiden dinlediğim şarkıların tekrar tekrar ele geçirmesine ne demeli? Ufukta görünen ve git gide yaklaşan İstanbul gezisinin de vermiş olduğu bir etkidir herhalde demekten başka bir şey gelmiyor elimden.Yıllardır dinlemediğim şarkılara eşlik edebiliyor olmam ayrı bir güzel duygu hemen belirteyim.
  • Kendime not 2: Hadi canım "Tatar Çölü" seni bekler.Başla işe koyulmaya.

No comments: