6/13/10

kadın erkek ilişkileri vol.2



Zamanın ne kadar hızlı geçtiğini uzun zamandır ertelediğim "odamı toplama" gibi zorlu bir görevi yerine getirdiğimde anladım.5 senelik ders notunu bir türlü toparlayamadım.Bu 5 senelik ders notunun arasında 5 senelik yazışmalar, o anda karalanmış notlar, depresyonun pençesindeyken yazılmış şiirler, resimler bulunca anladım bu kadar zamana neler sığdırdıklarımı.Her ne kadar şu an çok uzaktaymış gibi gelseler de hepsini hatırladım bugün.Sanki ben yaşamamışım gibi geldi bir an.Bunların yanında tonla gazetelerden kesilmiş makaleler, resimler...Okumamışım bile çoğunu, koymuşum diğerlerinin yanına.Tomarla kağıdın arasından seçtim buldum bir tanesini.Konusu; aşk sosyolojisi...

Tam "o ne yaa" diye düşünmeye koyulmuştum ki o an anladım durumun vahimliğini.Öyle bir hale gelmişiz ki "aşk" ı öğrenilmesi gereken bir ders gibi görmeye başlamışız.Öyle bir hale gelmişiz ki kurallar koymuşuz kırılmayalım, üzülmeyelim diye sonradan; oyunlar oynamaya başlamışız yalnızlık korkusundan. Kendimize yetemeyeceğimizi düşünüp bulduğumuza sıkıca tutunmuşuz bencilce.Dersler almışız hatalarımızdan, ya da bir sonraki sevgiliden almışız hıncımızı.Kim bilir belki de dersi verilmeli bu meretin.Yoksa sonumuz kötü:P

Makalede bir üniversitenin sosyoloji bölümünün başlattığı, "Kadınlık Erkeklik, Cinsel Kimlikler ve Aşk" başlığı altında topladığı "Aşk Sosyolojisi" dersinin öğretim görevlisi ile yapılan röportaj yer alıyor.Burada da aşkın 6 değişik halinden bahsediliyor.Madde madde sayayım siz karar verin öyle bir şey var mı yok mu...?:)
  • EROS:Tutku ve teslimiyet içerir.Burada yoğum bir fiziksel ve duygusal bir çekim söz konusudur.İlk görüşte aşk ve yıldırım aşkı dediğimiz aslında budur.
  • LUDUS:Oyun, oynaklık demektir.Burada aşk bir oyundur.Çiftler sürekli birbirlerini oyuna getirir ve hayal kırıklığına uğratır.
  • STORGE:Arkadaşlık ve aşk iç içe geçmiştir.Aşık çiftler aynı zamanda birbirlerinin en iyi arkadaşıdır.
  • PRAGMA:Mantıklı eş seçimi söz konusudur.Kişi aşık olacağı erkek ve kadındaki özellikleri önceden belirler.Böylece birbirine benzer amaç ve zevklere sahip çiftler ortaya çıkar.
  • MANIA:Duygusal bir yoğunluk yaşanır.Çoğunlukla aşıklar, ilişkileriyle ilgilenmekten,etrafta olan bitene konsantre olamaz.
  • ADAPE:Kendini yok sayma, ihmal etme anlamına gelir.Burada kişi aşkının acı çekmesindense kendini feda etmeyi göze alır.

Anlamadığım şey hepimiz bunları yapıyoruz, her birini aklımızdan geçiriyoruz.Belki ilk görüşte aşık olmuyoruz ama oyunlar oynuyoruz, aynı zamanda arkadaş da olmak istiyoruz, mantıklı kararlar eşliğinde duygusallığımıza kendimizi bırakıp zaman zaman kendimizi ve etrafımızdakileri ihmal ediyoruz.Demek çok şey istiyoruz ya da istediğimiz şey aslında olmayan bir şey kim bilir...

OSHO şu yazdıklarımı okusaydı yüzüme tükürürdü heralde:)

No comments: