2/15/09

and the Oscar goes to...(part 5)


Bugün Meryl Streep, Philip Seymour Hoffman ve Amy Adams'ın başrollerini paylaştığı "DOUBT" filmini izlemiş bulunuyorum.196o'lı yıllarda Bronx’taki St. Nicholas kilisesi'nde geçen hikaye kısaca şöyle... Rahip Flynn (Philip Seymour Hoffman), korkunun ve disiplinin gücüne inanan Rahibe Aloysius Beauvier’in (Meryl Streep) savunduğu katı gelenekleri yıkmak için çaba göstermektedir.Okula ilk kez siyah bir öğrencinin kabul edilmesiyle gelişen olaylar, Rahibe Aloysius 'un Peder Flynn'le ilgili şüpheleri ve Peder Flynn'i okuldan attırmak için yaptıklarını konu alan film tam bir dram.Durgun gidişatıyla zaman zaman insanı aptala çevirse de oyuncular açısından oldukça başarılı bir film bana göre.Meryl Streep hayranı olmasam da Philip Seymour Hoffman ve bahsedilen siyah öğrencinin annesini oynayan Viola Davis performanslarıyla Oscar'a aday oldular ve bana söylemek düşmez belki ama hakediyorlar.:)
Çok başarılı bulunan filmi dram sevenler için tavsiye ederim, ama ne yazık ki ben dramatik filmleri pek sevemiyorum.
DOUBT 'ın Oscar'a aday olduğu dallar
Performance by an Actor in a Supporting Role
Performance by an Actress in a Leading Role
Performance by an Actress in a Supporting Role
Performance by an Actress in a Supporting Role
Adapted Screenplay

No comments: