2/23/09

81st Annual Academy Awards-Oscar Night !!

Sonunda Oscar'lar sahiplerini buldu.Bu yıla 8 Oscar ödülüyle "SLUMDOG MILLIONAIRE" damgasını vurdu.Ben de filmi tekrar izlemeye karar verdim.Sizde de oluyor mu bilmiyorum ama bir filmi her izleyişimde farklı şeylere dikkat ediyorum ve konu Slumdog Millionaire olunca ne kadar izlersem izleyeyim beni yine etkilemeyi başardı.10 dalda aday olan film içinde "Best Picture" ın da bulunduğu 8 Oscar'la oldukça başarılı olduğunu kanıtladı.Açıkça söylemek gerekirse 8 Oscar'lık bir film miydi bilmiyorum ama izlemiş olduğum için mutluyum.
En iyi erkek oyuncu ödülünü "MILK" filmiyle Sean Penn aldı.En iyi kadın oyuncu ödülünü de "READER" daki performansıyla Kate Winslet aldı."THE WRESTLER" filmiyle en iyi erkek oyuncu ödülünü Mickey Rourke'ın alacağı tahmin ediliyordu yanılmıyorsam.Bu üç filmi de izlemediğim için çok bir yorum yapamayacağım (en kısa zamanda izleyip yorumlarımdan mahrum bırakmayacağım:P)ama Meryl Streep'in "DOUBT" filmiyle Oscar'ı alacağını düşünenler ki buna kendisi de dahil baya hayal kırıklığına uğramış olmalılar.Hayırlı olsun!:P
Film müzikleri konusunda "Sound Editing" dışında tüm ödülleri yine "Slumdog Millioniare" kazandı.Filmi etkileyici yapan özelliklerden biri olarak bunu "Slumdog Millioniare" de gayet açık bir şekilde gözlemleyebiliyorsunuz.Bizdeki "Kim 500 Milyar ister?" in müzikleri bile film sırasında farklı geliyor kulağınıza.Bu bahsettiğim "Sound Editing" ödülünü de "THE DARK KNIGHT" aldı bu da bir ek bilgi=)
Yardımcı kadın oyuncu ödülünü filmdeki performansını çok beğendiğim Penelope Cruz aldı "VICKY CHRISTINA BARCELONA" filmiyle.Yardımcı erkek oyuncu ödülünü de "DARK KNIGHT" filmindeki oyunculuğuyla Heath Ledger aldı.
Genel olarak "SLUMDOG MILLIONAIRE" in bu kadar başarılı olmasını beklemiyordum ama sanırım benim atladığım şeyler var filmde."THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON" filmi bana göre 13 dalda adaylığıyla daha iyi bir yere gelebilirdi ama aldığı 3 ödülle baya bir hayal kırıklığı oldu oyuncular için.Brad Pitt ve "CHANGELING" filmindeki unutulmaz(!) performansıyla Angelina Jolie'nin Oscar'ı alamayacağını tahmin etmiştim ama gerisi hakkında çok bir fikrim olduğunu söyleyemem.Şöyle sıralarsak AND THE OSCAR WENT TO...
BEST PICTURE--->SLUMDOG MILLIONAIRE
ACTOR IN A LEADING ROLE---> SEAN PENN (MILK)
ACTRESS IN A LEADING ROLE---> KATE WINSLET (THE READER)
DIRECTING--->SLUMDOG MILLIONAIRE
MUSIC (SONG)--->SLUMDOG MILLIONAIRE
MUSIC(SCORE)--->SLUMDOG MILLIONAIRE
FILM EDITING--->SLUMDOG MILLIONAIRE
SOUND MIXING--->SLUMDOG MILLIONAIRE
SOUND EDITING--->THE DARK KNIGHT
VISUAL EFFECTS--->THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON
ACTOR IN A SUPPORTING ROLE---> HEATH LEDGER (THE DARK KNIGHT)
CINEMATOGRAPHY---> SLUMDOG MILLIONAIRE
MAKE UP--->THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON
COSTUME DESIGN--->THE DUCHESS
ART DIRECTION--->THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON
ANIMATED FEATURE FILM--->WALL-E
WRITING(ADAPTED SCREENPLAY)--->SLUMDOG MILLIONAIRE
WRITING(ORIGINAL SCREENPLAY)--->MILK
ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE--->PENELOPE CRUZ

No comments: