11/16/08

zorlandmm sanki biraz =)

İnsanın karşısına her seferinde onu daha fazla zorlayacak sorunlar çıkıyor.İnsanların mutlulukları için neler yapabileceklerini görüyorum şu günlerde.Sorunlarını başka insanların mutluluklarını çalarak ifade etmeye çalıştıklarına şahit oluyorum.Daha önce yazdığım gibi hepimizin amacı, sonucu, yolculuğu mutluluk üstüne kurulu.Ama bunun için bir başkasını kullanmak en acısı sanırım.Yardım almak,yardım etmek, karşılıklı birbirini mutlu etmek bir yana kullanılmak en acısı.Bunun bilincinde olup herşeyi kabullenmek arkadaşlık belki de.Herşeyi bilip yokmuş gibi davranmak ve karşındaki insanın mutluluğu için çaba göstermek.Kendi mutluluğunu erteleyip arkadaşını ön plana çıkarmak bana göre sadık ilişki.

Dostluk zor iş, bu kadar zor olmalı mıydı bilmiyorum.Zor olmadığına inanmak istiyorum.Kabullenmek istemiyorum bu zorluğun bana çağrıştırdıklarını ama içten içe biliyorum.Sorunlar mı dostlukları arkadaşlıkları daha birbirine bağlı yapan ya da tamamen koparan , uzaklaştıran bilmiyorum.

Siz ne kadar çaba harcarsanız harcayın mutlulukları paylaşan insan olmak yerine dertlere çare bulmaya çalışan "sadık" dost olarak kalan, her zaman sabırlı , her zaman moral düzeltmeye programlanmış beyniyle hazır olan arkadaş olmayı kabul edebilir misiniz?Peki sizin moralinizi kim düzeltecek, sizinle kim ilgilenecek? Belki de arkadaşlarımızı istemsiz olarak sınıflandırıyoruz."Moral düzelten", "eğlendiren","derterime çare bulan"...Peki insanlara haksızlık etmiyor muyuz böyle yaparak, onları biraz da olsa kullanmış olmuor muyuz?

Ne hissedeceğimi , kim hakkında ne düşüneceğimi ve kime ne diyeceğimi bilmediğim bir dönemdeyim.Kimin gerçek arkadaşım kimin arkadaşım görünümlü başka bir şey olduğunu kestirememekten yorulduğum, sorunlu kız profilime tam olarak uyduğum bir an bu.Sadece kafa dağıtma ve içme isteği uyandıran adeta kendine zarar verme ritüeli...Sadece herşeyden uzaklaşma isteği uyandırıyor bu ama bunu yaptığında işler daha zorlaşıyor sanki.Daha sağlamlaşıyor sorunlar kafalarda ve konuşarak bazı şeyleri halletme olasılığı daha da düşüyor.Ne olursa olsun hiçbir şey değişmeyecek gibi.Arkadaşlık zor iş vesselam.Allah kolaylık versin hepimize...

No comments: